گروه انتشاراتی ققنوس | انتشارات ققنوس رمان "شاه‌پری" را روانه بازار کرد
 

انتشارات ققنوس رمان "شاه‌پری" را روانه بازار کرد

مشاهده

خبرگزاري تسنيم 

سه‌شنبه 1 مرداد 1398 

...........................

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ انتشارات ققنوس رمان «شاه‌پری»، نوشته زهرا امیدی را روانه بازار نشر کرده است. این رمان روایت زندگی محمد و شاه‌پری‌‌ است. شاه‌پری دختری‌ است که از کودکی درگیر‌ ماجراهایی می‌شود که در پی فرار دایی‌اش از روستایی در ایلام اتفاق می­‌افتد و ناگزیر از پدرش داودخان و مادرش سیاه­‌گیس جدا می­‌شود و از بغداد سر درمی­‌آورد. مسیر زندگی این دو و خانواده‌هایشان تحت تأثیر یک قاچاقچی اسلحه به نام عماد تغییر می‌کند.

شاه‌پری، پس از پشت سر گذاشتن ماجراهای بسیار، در آغاز نوجوانی و در خلال روزهای انقلاب به همراه زنی عرب با وقایع جدیدی مواجه می‌­شود که ادامه و پایان رمان را رقم می‌‌زند.

در قسمتی از این کتاب آمده است: «مرد به من نزدیک شد. فرار کردم طرف پله‌ها. قبل از این‌که دستم به نرده برسد، من را گرفت و نقش بر زمینم کرد. پاهایش را دو طرف پاهایم چفت کرد و با دست سالمش کلت را قاپید. وقتی بلند شد بی‌معطلی خزیدم گوشه زیرزمین. مطمئن بودم مرا می‌کشد، اما او گلوله‌های اسلحه را کف دست زخمی‌اش ریخت و کلت را جلوی پاهایم انداخت.»

در پشت جلد کتاب نیز می‌خوانیم: «تا دستم خورد به موها و مایع گرمی که از گردنش بیرون می‌زد چراغ‌قوه‌ام را روشن کردم. قدرت فکر کردن نداشتم. او را روی دوشم کشیدم و شروع کردم به دویدن. قیل و قال سربازها را پشت سرم می‌شنیدم و می‌دویدم. گلوله‌ای شلیک شد. کنار جاده سقوط کردم. شاه‌پری از روی دوشم افتاد و از شیب کنار جاده سر خورد پایین. نرسیده به جوی آب، تنه یک درخت گردو نگهش داشت. دویدم پایین. سراسیمه از زمین بلندش کردم و رفتم روی پل یخ‌زده...».

انتشارات ققنوس رمان «شاه‌پری» نوشته زهرا امیدی را در شمارگان 550 نسخه به قیمت 32 هزار تومان منتشر کرده است.

Leave your comment
Newsletter