گروه انتشاراتی ققنوس | چاپ دهم کتاب «رهبر عزیز» منتشر شد؛ اشتباهی که جان «جین‌سونگ» را در خطر قرار داد و مجبور شد به چین بگریزد!
 

چاپ دهم کتاب «رهبر عزیز» منتشر شد؛ اشتباهی که جان «جین‌سونگ» را در خطر قرار داد و مجبور شد به چین بگریزد!

نمايش خبر

....................

خبرگزاري ايبنا

جمعه 17 فروردين 1403

....................

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چاپ دهم کتاب «رهبر عزیز» تالیف جنگ جین سونگ با ترجمه مسعود یوسف حصرچین از سوی نشر ققنوس راهی بازار چاپ و نشر شد. کتاب حاوی یک مقدمه و سه بخش است که بخش نخست به نام دیکتاتوری، جنبه‌های استبداد و فشارهای روانی رژیم و بیان آنچه جرم محسوب می‌شود را شرح می‌دهد. بخش دوم که فراری نام دارد همان‌طور که از اسمش پیداست شرح فرار جنگ جین سونگ از کره شمالی و بخش سوم با نام آزادی اتفاقاتی را که پس از فرار و خروج او از کشور رخ می‌دهد با روایتی هیجان‌انگیز بیان می‌دارد.

تا همین چند سال پیش، سالی سه هزار نفر از کره شمالی به سوی آزادی فرار می‌کرد. تعداد قابل توجهی از این افراد هم درباره زندگی در این آخرین کشور واقعاً استالینیستی و مشکلات آن با رسانه‌ها مصاحبه کرده‌اند و در مواردی سرگذشت‌هایشان را نوشته‌اند.

از همین رو، با دیدن کتابی درباره کره شمالی باید پرسید آیا این کتاب حرف تازه‌ای دارد یا روایت تجربه‌ای مشابه از فقر و گرسنگی و سرکوب و اعدام است؟ اگرچه افراد بسیاری از این کشور گریخته‌اند. افراد عالی رتبه اندکی در میان آنها قرار دارد و این افراد به ندرت درباره وضعیت طبقه حاکم کره شمالی و نزدیکان آنها نوشته‌اند.

جنگ جین‌سونگ، نویسنده کتاب «رهبر عزیز» عالی‌رتبه‌ترین فردی است که از این کشور گریخته و داستانش را تعریف کرده است. آقای جنگ، از شاعران درباری کره شمالی و افسران اطلاعاتی این کشور، عضو حلقه کوچک «پذیرفته‌شدگان» کیم جونگ ایل بود. او در این کتاب علاوه بر مشکلات مردم کره شمالی از جزئیات جنگ روانی کره شمالی در داخل و خارج، عملیات‌های سازمان اطلاعاتی این کشور و ساختار سیاسی بسیار مبهم آن می‌گوید. در بخشی از کتاب هم درباره زندگی لوکس رهبر کره شمالی و خانواده‌اش می‌خوانیم که بسیاری از آن‌ها نخستین‌بار توسط آقای جنگ به گوش جهان خارج رسید. اتفاقاً دیدن همین زندگی لوکس حاکمان در برابر فقر تکان‌دهنده مردم بود که باعث سست شدن ایمان آقای جنگ به «رهبر عزیز» شد.

در نهایت، در این کتاب می‌خوانیم که چطور با یک اشتباه جان آقای جنگ در خطر قرار می‌گیرد و مجبور می‌شود به چین بگریزد و از آنجا که فرد عالی رتبه‌ای بود. هیئتی برای یافتن و برگرداندن او به کره شمالی راهی چین می‌شود و طی تعقیب و گریزی هیجان‌انگیز به آزادی می‌رسد. در حال حاضر آقای جنگ ساکن کره جنوبی است و به دلیل تهدیدهای کره شمالی، همیشه یک محافظ او را همراهی می‌کند.

کره شمالی کشوری عجیب است. آرمان‌های منحصر به فردی مثل وفاداری به رهبر و ارزش کار باعث شده تا شرایط اجتماعی متفاوتی با سایر کشورهای جهان داشته باشد. حاکمیت این کشور سال‌ها دست خانواده «کیم» است. «کیم ایل سونگ» ملقب به رهبر کبیر، حاکم پیشین کره شمالی است که بیش از چهل سال بر این کشور فرمانروایی کرد. او که از ابتدا با چریک‌های کمونیست در ارتباط بود و همراه با آن‌ها ژاپنی‌ها را شکست داده بود، به آرمان‌های کمونیستی اتحاد جماهیر شوروی گرایش داشت و با کمک آن‌ها پایگاه سلاح اتمی در کشورش احداث کرد. پسر او «کیم جونگ ایل» (۱۹۹۴ ۲۰۱۱ م) رهبر بعدی کره و ملقب به رهبر عزیز است که توانسته با کنترل رسانه‌ها و فضای اطلاعاتی جامعه تاریخی دروغین جعل کرده و مردم را فریب دهد.

حاکمیت این کشور مردم را براساس اعمال خاندان‌شان به سه طبقه اصلی با بیش از پنجاه زیرطبقه تقسیم کرده است. جنگ جین سونگ نویسنده کتاب رهبر عزیز، شاعری است که تجربه کار در بالاترین سطوح قدرتی را داشته و به خوبی از وضعیت سران کره شمالی آشناست. او عضو گروه ممتاز «پذیرفته‌شدگان» است که از نزدیک با رهبر عزیز ارتباط دارند. حضور در این طبقات فرصت کشف رازهای مخوف پشت پرده را به سونگ می‌دهد و او علاوه بر شرح چگونگی فرارش از کره شمالی، اطلاعات بسیاری در زمینه‌های مبهم و ناشناخته عملکرد سیستم حکومتی کره شمالی در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

چاپ دهم کتاب «رهبر عزیز» تالیف جنگ جین سونگ با ترجمه مسعود یوسف حصرچین با ۳۴۳ صفحه و قیمت ۱۹۰ هزار تومان از سوی نشر ققنوس راهی بازار چاپ و نشر شد.

ثبت نظر درباره این نقد
عضویت در خبرنامه