گروه انتشاراتی ققنوس | «محله موش‌ها» و «سنجاب ترسو» راهی بازار نشر می‌شوند: خبرگزاری مهر
 

«محله موش‌ها» و «سنجاب ترسو» راهی بازار نشر می‌شوند: خبرگزاری مهر 1396/2/7

«محله موش‌ها» عنوان مجموعه‌ای ۹ جلدی است که با ترجمه محبوبه نجف‌خانی و از سوی نشر آفرینگان منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «محله موش‌ها»، عنوان یک مجموعه ۹ جلدی از کوین هنکس، نویسنده آمریکایی است که با ترجمه محبوبه نجف‌خانی و از سوی نشر آفرینگان و برای کودکان منتشر می‌شود.

همچنین جلد ششم از مجموعه «سنجاب ترسو» نیز به همت نشر آفرینگان منتشر می‌شود. مجموعه «سنجاب ترسو» را نویسنده‌ای کانادایی به نام ملانی وات، تالیف و با تصویرگری خودش منتشر کرده است که با عناوین «سنجاب ترسو دوست پیدا می‌کند»، «سنجاب ترسو جشن تولد می‌گیرد»، «سنجاب ترسو به ساحل می‌رود» و «سنجاب ترسو» روانه بازار نشر شده است.

به گفته نجف‌خانی ، این کتاب‌ها در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ در کانادا منتشر شده و در ترجمه، همه مختصات کتاب حفظ شده و تنها قطع کتاب کمی کوچک‌تر شده است.

 محبوبه نجف‌خانی مدتی است به ترجمه داستان‌های فانتزی برای خردسالان پرداخته. «شیر کتابخانه» و «موش کتابخانه» و داستان «سار کوچولویی که نمی‌تواند پرواز کند» چون اشق کتاب خواندن است از جمله ترجمه‌های دیگر او هستند که در آن به سری داستان‌هایی درباره حیوانات توجه شده است.

این مترجم که پیش از این مجموعه آثار رولد دال و مجموعه‌هایی چون «جودی دمدمی مزاج» را برای نوجوانان منتشر کرده، مدتی است به ترجمه برای کودکان روی آورده و علت این مسئله را سختگیری‌های ارشاد و محدودیت‌هایی می‌داند که برای نویسندگان و مترجمان نوجوان در نظر گرفته شده است، اما به گفته او، دنیای کودکان، متفاوت است؛ مگر چند حیوان کتابخوان چه خطری برای ارشاد دارند!؟

ثبت نظر درباره این خبر
عضویت در خبرنامه