گروه انتشاراتی ققنوس | مارگارت آتوود از انتشار دنباله «سرگذشت ندیمه» خبر داد
 

مارگارت آتوود از انتشار دنباله «سرگذشت ندیمه» خبر داد 1397/9/10

مشاهده

منبع: خبرگزاری ایبنا

شنبه ۱۰ اذر ۱۳۹۷

 

دنباله کتاب پرفروش پادآرمان‌شهری نویسنده کانادایی در سپتامبر ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین - مارگارت آتوود اعلام کرد که دنباله رمان پرفروش «سرگذشت ندیمه» با عنوان «اظهارات» در راه است و سپتامبر ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد.

آتوود روز چهارشنبه در مطبوعات با اعلام این خبر نوشت: «خوانندگان عزیز؛ هر چیزی که تا به حال درباره «گیلید» از من پرسیده‌اید الهام‌بخش این کتاب است. تقریبا هر چیزی! بقیه الهام‌ها را از دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم گرفته‌ام.»

«سرگذشت ندیمه» تقلای یک زن برای نجات پیدا کردن از یک پادآرمان‌شهر در امریکای آینده را دنبال می‌کند، جایی که زن‌ها حقوق محدودی دارند، به عنوان ابزاری برای تولیدمثل از آنها استفاده می‌شود و اجازه نوشتن یا خواندن ندارند.

این رمان اولین بار در سال ۱۹۸۵ منتشر شد و به سرعت به عنوان یک رمان کلاسیک مدرن شناخته شد. بیش از هشت میلیون نسخه از آن در انگلیس فروخته شد و در سال‌های اخیر به خاطر ارتباط آن با موضوع جهانی آزار و اذیت جنسی، حقوق سقط جنین و ظهور سیاستمداران پوپولیست مانند دونالد ترامپ، خوانندگان تازه‌ای پیدا کرد. موفقیت اقتباس تلویزیونی این اثر در سال ۲۰۱۷ با بازی الیزابت ماس به عنوان نقش اصلی «آفرد» نیز به گسترش خوانندگان این کتاب کمک کرد.

در سال ۲۰۱۷ رمان آتوود به مدت ۱۶ هفته در لیست پرفروش‌ترین‌های ساندی‌تایمز قرار گرفت و انتشارات بریتانیایی وینتیج از افزایش ۶۷۰ درصدی فروش سال به سال خبر داد.

«اظهارات» ۱۵ سال بعد از آخرین صحنه حضور آفرد در «سرگذشت ندیمه» اتفاق خواهد افتاد و راوی آن سه شخصیت زن خواهند بود. این کتاب به نسخه تلویزیونی که برای ادامه داستان آفرد، رمان آتوود را بسط داده بود ارتباط نخواهد داشت.

بکی هاردی، نماینده مدیر انتشارات چتو اند ویندس گفت: «به عنوان یک جامعه، هرگز بیش از این به مارگارت آتوود نیاز نداشتیم. در پایان «سرگذشت ندیمه» لحظه‌ای که درهای ون به روی آینده آفرد بسته می‌شود، یکی از درخشان‌ترین پایان‌های نامعلوم در ادبیات رقم می‌خورد. نمی‌توانم صبر کنم تا ببینم در گیلیدِ آتوود قرار است چه اتفاقی بیفتد.»

 

ثبت نظر درباره این خبر
عضویت در خبرنامه