گروه انتشاراتی ققنوس | «سامار» در بازار کتاب جوانه زد
 

«سامار» در بازار کتاب جوانه زد 1396/2/7

خبرگزاری کتاب 17 فروردین 1393 ساعت 14:27


به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، الهام فلاح گفت: رمان «سامار» که با محوریت مسایل زنان نوشته شده است، داستان موازی از زندگی دو زن را در دو دوران تاریخی مختلف، حال حاضر و دوران حکومت رضاشاه، توصیف می‌کند.

نویسنده رمان «زمستان با طعم آلبالو» ادامه داد: «سامار» دغدغه‌های مشترک این دو زن را که از عدم توانایی در فرزندآوری رنج می‌برند، به تصویر کشیده و برخورد متقابل مردان این دو دوران را در برابر این مساله روایت می‌کند.  

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «... امشب می­روم و درست در همان لحظه­ای که لال و منگ به نور منعکس شده از پارچ استیل به سقف اتاق خیره مانده و صدای خس خس سینه­اش گچ دیوار را می‌خراشد و باز همان یک قسمت بی‌ارزش مغزش دارد کار می­کند آن هم مثل موتور ساعت دقیق و منظم، بالش را روی صورتش می­گذارم. فقط برای چند ثانیه. نه دست و پایی برای زدن دارد و نه جانی برای کندن. می­کشمش. هم خودم و هم چمان­بانو را. بمیرد برایش بهتر است. برای همه بهتر است.»

رمان «سامار» نوشته الهام فلاح در 176 صفحه، با شمارگان هزار و 100 نسخه و به قیمت هفت هزار و 500 تومان از سوی انتشارات ققنوس به کتابفروشی‌ها راه یافت.
ثبت نظر درباره این خبر
عضویت در خبرنامه