گروه انتشاراتی ققنوس | حیات ذهن متن کامل
 
450,000 تومان
دانلود خلاصه کتاب

حیات ذهن متن کامل

مشخصات کتاب
نویسنده هانا آرنت
مترجم مسعود علیا
تعداد صفحات 312
سال چاپ اول 1394
سال نشر 1402
وزن 814
نوبت چاپ 7
شابک 978-600-278-105-5
دانلود خلاصه کتاب /Content/Images/uploaded/حیات ذهن.pdf
نوع جلد گالینگور روکش‌دار
تولید کننده ققنوس
مقدمه و اطلاعات کتاب

هانا آرنت «اندیشمند آلمانی» در جلد اول کتاب حیات ذهن به بررسی قوه تفکر پرداخت و کارش را با کاویدن در حیطه نظر و قوای ذهن آغاز کرد. اینک او در این کتاب به بررسی قوه اراده و همچنین مسئله اختیار انسان پرداخته است. آرنت در جلد دوم حیات ذهن با اراده سر و کار دارد که در کنار تفکر و داوری، به تعبیری، رکنی از جمهوری قوای اوست. نویسنده می‌کوشد در قالب چهار بخش، جایگاه این قوه در تاریخ فلسفه و فکر، رویکردهای گوناگونی که قوه اراده به خود دیده است و نسبت آن با سایر قوای ذهن را بکاود و از چندوچون اهمیت این قوه در حیات ذهن پرده بردارد.
خواندن کتاب حاضر به ویژه با توجه این که کمتر نوشته مهمی درباره موضوع مورد بحث به زبان فارسی در دست است می‌تواند مجالی مغتنم برای اندیشیدن و باز اندیشیدن به اراده فراهم کند. همچنین آرنت کوشیده است به پدیدارهایی در این موضوع بپردازد که تا حد چشمگیری زیر پوششی از احتجاج قرار گرفته‌اند که به هیچ روی دلبخواهانه نیست و نباید آن را نادیده گرفت.
کتاب حیات ذهن (اراده) از چهار بخش تشکیل شده است: 1-فیلسوفان و اراده 2-کشف ضمیر آدمی 3-اراده و خرد و 4-نتایج که نفی اراده از دید نیچه و هایدگر را مورد واکاوی قرار داده است.

 

مطالعه بخشی از کتاب 

نام کتاب: علائم حیاتی یک زن
مترجم: ندارد
مجموعه:
قیمت: 210000ریال
شابک: 978-964-311-883-9
سال چاپ: 1393
نوبت چاپ: 3
نوع جلد: شومیز
قطع کتاب:
تعداد صفحات: 504
وزن کتاب: 0
توضیحات کتاب:و سرانجام اولین رمان مشترک به دنیا آمد . حاصل سه سال یا کمی بیشتر نشستن و نوشتن از رویدادی واحد . هر بار از یک منظر ، سه راوی ، سه قهرمان ، سه نویسنده به روایت اتفاقی می‌پردازند . روایت‌ها با هم متفاوت است . هر نویسنده به سبک خود به حادثه‌ها نزدیک و هر بار تصویری نو ساخته می‌شود . مخاطب تا مدت‌ها با حادثه زندگی می‌کند . قهرمان‌ها از جنس همین زمان و همین مکانند . روایت هر یک از این سه نویسنده با هم تفاوت دارد ، چون هر نویسنده با صدای خود نوشته است : در هم آمیختگی این صداها فضایی چندگانه و چند لایه می‌سازد . فرزانه کرم‌پور پیش از این کار ، مجموعه داستانهای « کشتارگاه صنعتی » ، « طوفان زیر پوست » « ضیافت شبانه » ، « حوّا در خیابان » و رمانهای « نقطه گریز » و « دعوت با پست سفارشی » را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد . مهناز رونقی هم مجموعه داستان « صندلی لهستانی » را نوشته و حوزه فعالیتش تدریس در دانشگاه و نقد ادبی است . لادن نیک‌نام مجموعه داستان « حفره‌ای در آینه » ، رمان « مورچه در ماه » و دفتر شعر « روزشمار جنوب » را در سالهای گذشته نوشته و هم اکنون در بیشتر نشریات ادبی مشغول فعالیت است . تجربه‌های متفاوت این سه نویسنده زیر سقف یک رمان گرد هم آمده و آینه‌ای از این روزگار دستمان می‌دهد .
- See more at: http://qoqnoos.ir/BookDetails.aspx?BookID=919#sthash.cLR3sekH.dpuf
نظر شما چیست؟
  • تنها کاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند
نقدهای این کتاب
عضویت در خبرنامه