گروه انتشاراتی ققنوس | ماجراهای علمی 1 ... باستان‌شناسی: کشف رازهای گذشته
 
175,000 تومان
این کتاب به سفارش شما طی 72 ساعت كاری چاپ و ارسال می شود. امكان كادوپیچ كردن و ارسال از طریق پیك برای این كتاب وجود ندارد.

ماجراهای علمی 1 ... باستان‌شناسی: کشف رازهای گذشته

مجموعه کتاب‌های جدید علم و ماجراهای علمی برای خوانندگان نوجوان به نگارش درآمده است و نخستین مجلد آن به باستان‌شناسی اختصاص دارد.
مشخصات کتاب
مترجم ساقی نخعی زاده
نویسنده ریچارد پنچیک
تعداد صفحات 156
قطع خشتی
نوع جلد شومیز
نوبت چاپ 1
تیراژ -
وضعیت چاپ -
سال نشر 1390
شابک 978-964-311-859-4
تولید کننده ققنوس
مقدمه و اطلاعات کتاب

مجموعه کتاب‌های جدید علم و ماجراهای علمی برای خوانندگان نوجوان به نگارش درآمده است و نخستین مجلد آن به باستان‌شناسی اختصاص دارد . به راستی باستان‌شناسی چیست ؟ به اتاق خود نگاهی بیندازید ، چه می‌بینید ؟ احتمالاً چند کتاب ، مجله ، لباس و . . . این چیزها که شما مالک آن‌ها هستید ، دارایی مادی شما محسوب می‌شوند . حالا فهرستی از همه چیزهایی که با یک نگاه کلی در اتاقتان می‌بینید تهیه کنید . فکر می‌کنید چه مقدارشان را تا بیست سال دیگر هم نگه خواهید داشت ؟ بر سر بقیه چه می‌آید ؟ بیشتر دارایی‌های مادی عاقبت سر از سطل زباله در می‌آورند و به محل دفن زباله‌ها که کیلومترها از محل زندگیتان فاصله دارد برده می‌شوند تا در آنجا به کندی تجزیه و نابود شوند . چرا ؟ چون همانطور که می‌دانید کالاهای مصرفی به هر حال با گذشت زمان از نظرتان می‌افتند . فرهنگ ما فرهنگ یک بار مصرفی است . یعنی بیشتر چیزهایمان را عاقبت دور می‌اندازیم . اما این موضوع اصلاً چیز جدیدی نیست . یک میلیون سال قبل هم همین‌طور بوده است . حتی نخستین موجودات شبه انسانِ روی زمین هم دارایی مختصری داشتند که به مرور زمان یا آنها را از دست می‌داده‌اند یا کنار می‌گذاشته‌اند و یا دور می‌انداخته‌اند . پس می‌توان به طور خلاصه گفت باستان‌شناسی علم یافتن و مطالعه کردن دارایی‌های مادی است که در دوران گذشته یا گم شده یا کنار گذاشته شده بودند . نویسنده در این کتاب می‌کوشد پاسخی مستدل و مستند به این گونه موارد بدهد .

نظر شما چیست؟
  • تنها کاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند
نقدهای این کتاب
عضویت در خبرنامه