گروه انتشاراتی ققنوس | پادشاهی پیر در تبعید
 
110,000 تومان
دانلود خلاصه کتاب

پادشاهی پیر در تبعید

مشخصات کتاب
نویسنده آرنو گایگر
مترجم شیرین قرشی
تعداد صفحات 160
دانلود خلاصه کتاب /Content/Images/uploaded/gh-20-2-2-103-3.PDF
سال چاپ اول 1394
سال نشر 1402
نوع کاغذ تحریر
تیراژ 220
نوبت چاپ 2
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
شابک 978-600-278-214-4
تولید کننده ققنوس
مقدمه و اطلاعات کتاب

نویسنده در این کتاب داستان تکان‌دهندۀ زندگی پدرش را بیان می‌کند و به نحوی از او به مثابۀ انسانی سخن می‌گوید که نیروی زندگی و هوشیاری‌اش را به واسطۀ ابتلا به بیماری آلزایمر از دست نداده است. «گایگر» همراه با نقل داستان این زندگی پر فراز و نشیب، دوران کودکی خود را از نو کشف می‌کند. بار دیگر رابطه‌اش با پدرش دوستانه می‌شود. می‌کوشد جملات خاص او را درک کند و متوجه می‌شود پدرش هنوز صفات چندی را داراست: گیرایی، اعتماد به نفس، شوخ‌طبعی، آن هم با وجود درگیری با فقدانی جبران‌ناپذیر.
کتاب پادشاهی پیر در تبعید کتابی است روشن، زنده و گاه به گاه هم خنده آور: «وقتی شش سالم بود پدربزرگ دیگر مرا نمی‌شناخت. خانۀ او پایین خانۀ ما بود. گاهی وقتی من برای رفتن به مدرسه از باغ میوۀ او میان‌بر می‌زدم، پشت سرم چوب پرتاب می‌کرد که به چه اجازه‌ای از باغ من رد می‌شوی. گاهی هم برعکس، از دیدنم خوشحال می‌شد، به طرفم می‌آمد. پدربزرگ درگذشت و من این ماجراها را فراموش کردم تا این‌که بیماری پدرم آغاز شد.»
«آرنو گایگر» متولد سال 1968 در حال حاضر در وین زندگی می‌کند. تا به حال جوایز بسیاری به او تعلق گرفته است. از جمله جایزه کتاب سال در آلمان.

 

نظر شما چیست؟
  • تنها کاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند
خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده اند
عضویت در خبرنامه