گروه انتشاراتی ققنوس | شاهنامه نقالان ۵ جلدی همراه با قاب و سی‌دی
 
1,700,000 تومان

شاهنامه نقالان ۵ جلدی همراه با قاب و سی‌دی

مشخصات کتاب
نویسنده مرشد عباس زریری اصفهانی
مصحح جلیل دوستخواه
تعداد صفحات ۳۸۰۶
نوبت چاپ 1
قطع رقعی
نوع جلد اعلاء
شابک 978-600-278-361-5
سال نشر 1396
تولید کننده ققنوس
مقدمه و اطلاعات کتاب

شاهنامه توده مردم ساده و عامی این مرز و بوم توصیف دقیقی از شاهنامه نقالان است؛ گنجینه‌ای از روایات شنیدنی از شاهنامه و جوانمردی و میهن‌پرستی اسطوره‌ها. در قدیم و زمانی که هنر نقالی هنوز زنده بود و نفس می‌کشید و مردم برای شنیدن و دیدن هنر نقالان قهوه‌خانه‌ها را لبریز می‌کردند، این روایات سینه به سینه نقل می‌شد. تا امروز که دیگر نبض این هنر ضعیف می‌زند و آنچه از هنر نقالی، پرشدن قهوه‌خانه‌ها و داستان‌های پهلوانی به‌جای مانده روایاتی‌ست مکتوب که تعدادشان از سه عنوان فراتر نمی‌رود. یکی از عناوین همین مجموعه‌ای است که به‌تازگی منتشر شده و مرشد عباس زریری اصفهانی ۱۸ سال از عمرش را برای تدوین و نگارش آن صرف کرد و جلیل دوستخواه ۵۰ سال برای ویرایش آن زحمت کشید. اما چرا باید این اثر نفیس و گرانقدر را که مرشد عباس به آن می‌گوید «کتاب مستطاب نثر شاهنامه فردوسی» خواند؟

این کتاب هم برای کسانی‌ست که می‌خواهند شاهنامه را به زبانی ساده و همه‌فهم برای بزرگسالان و کودکان روایت کنند، هم تمامی کسانی را که به ادبیات و نگارش علاقه دارند به گنجینه‌ای از یک میلیون واژه متشکل از واژه‌های کهن و نو فارسی و وام‌واژه‌ها متصل کند و هم ماده‌های لازم برای پژوهش در زمینه نقالی و دگردیسی بن‌مایه‌های اسطورگی و حماسی در روایات نقالان را در دسترس پژوهشگران قرار داده است.

نسخه الکترونیک شاهنامه نقالان را می‌توانید از فیدیبو خریداری و دانلود کنید. مجموعه پنج جلدی به صورت جدا هم به‌فروش می‌رسند. 


لینک شاهنامه نقالان در فیدیبو

 

مطالعه بخشی از کتاب 

مطالعه بخشی از کتاب 

مطالعه بخشی از کتاب 

مطالعه بخشی از کتاب

مطالعه بخشی از کتاب 

نظر شما چیست؟
  • تنها کاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند
برچسب های کتاب
عضویت در خبرنامه