گروه انتشاراتی ققنوس | ایران در جنگ (سایه‌های صحرا)
 
520,000 تومان
دانلود خلاصه کتاب

ایران در جنگ (سایه‌های صحرا)

دوران باستان - سایه‌های صحرا
مشخصات کتاب
نویسنده دکتر کاوه فرخ
مترجم شهربانو صارمی
نوبت چاپ 3
تعداد صفحات 552
نوع جلد گالینگور روکش‌دار
قطع وزیری
سال نشر 1402
سال چاپ اول 1390
موضوع تاریخ
نوع کاغذ تحریر
وزن 884
شابک 978-964-311-900-3
دانلود خلاصه کتاب /Content/Images/uploaded/saye sahra.pdf
تولید کننده ققنوس
مقدمه و اطلاعات کتاب

ایرانیان اولیه خانواده‌ای متشکل از مادها و پارس‌ها بودند . ایران یا پارس از بدو پیدایش کشوری چند زبانه ،چند قومی و دارای آیین‌های مختلفی بود . ایران امروز نه تنها زبان فارسی نو بلکه تعداد زیادی از دیگر زبان‌های ایرانی مانند کُردی، بلوچی، لری و مازندرانی را نیز در خود جای داده است. ترک زبانان آذربایجان در شمال غرب ایران و اعراب ساکن در امتداد ساحل خلیج فارس و خوزستان در جنوب غرب از اکثریت برخوردارند. اصطلاح پارس وقتی صحیح است که شامل تمام جماعات ایرانی شود، به ویژه کردها و آذری‌ها که در واقع اخلاف مادهای باستان هستند. بنیانگذاران واقعی ایران مادها بودند و به واسطۀ آنها بود که شالوده‌ی امپراتوری کوروش و داریوش پی افکنده شد. ایرانیان شمالی نه تنها نقش عمده‌ای در به وجود آوردن شاهنشاهی هخامنشی داشتند بلکه حلقه‌ای حیاتی در انتقال میراث فرهنگی فلات ایران، مدت‌ها پس از زوال هخامنشیان به دست اسکندر بودند. پارت‌ها نه تنها پارس را پس از فتوحات اسکندر احیا کردند، بلکه زمینه‌ی به قدرت رسیدن امپراتوری ساسانی را نیز فراهم آوردند که میراث فرهنگی‌اش تا به امروز زنده مانده است .

دکتر کاوه فرخ در کتاب «سایه‌های صحرا» خوانندگان را با نظرگاه ایرانی این روایت‌ها در مقابل دیدگاه یونانی و رومی آن که مدت‌های مدید بر دانش ما از جنگ‌های این دوره سایه افکنده است آشنا می‌سازد.

 

 

نظر شما چیست؟
  • تنها کاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند
نظر های موجود
نظر برای کتاب سایه های صحرا
سلام
من این کتاب را خریداری کردم. افرادی که علاقه مند به تاریخ ایران باستان هستند این کتاب را حتما بخوانند. برای من بسیار آموزنده بود.
ممنون از ققنوس عزیز
داریوش | 16/01/1399 12:00 ب.ظ
برچسب های کتاب
نقدهای این کتاب
عضویت در خبرنامه