گروه انتشاراتی ققنوس | رؤیای خرد (تاریخ فلسفۀ غرب)
 
550,000 تومان
دانلود خلاصه کتاب

رؤیای خرد (تاریخ فلسفۀ غرب)

هیچ‌کس‌ درست‌ نمی‌داند چه‌ کسی‌ فلسفه‌ را آغاز کرد. شاید نابغه‌ای‌ بی‌نوا آن‌ را ابداع‌ کرد ولی‌ پیش‌ از آن‌که‌ مجال‌ معرفی‌ خودش‌ را به‌ آیندگان‌ پیدا کند، به‌ قعر تاریخی‌ نانوشته‌ افتاد. هیچ‌ دلیلی‌ برای‌ وجود چنین‌ کسی‌ در دست‌ نیست‌، پس‌ شاید چنین‌ کسی‌ نبوده‌ است‌. خوشبختانه‌ دست‌کم‌ شواهدی‌ وجود دارد که‌ نشان‌ می‌دهد فلسفه‌ از کجا آغاز گشته‌ است‌، هر چند نمی‌توانیم‌ مطمئن‌ باشیم‌ که‌ پیش‌ از آن‌ هم‌ تلاش‌هایی‌ نافرجام‌ در این‌ راه‌ صورت‌ نگرفته‌ است‌.
مشخصات کتاب
نویسنده آنتونی گاتلیب
مترجم لی لا سازگار
نوبت چاپ 4
سال نشر 1403
سال چاپ اول 1384
نوع جلد سلفون
قطع رقعی
نوع کاغذ تحریر
تعداد صفحات 584
موضوع تاریخ فلسفه غرب از یونان باستان تا رنسانس
شابک 978-964-311-591-3
دانلود خلاصه کتاب /Content/Images/uploaded/tarikh-falsafe-gharb.PDF
تولید کننده ققنوس
مقدمه و اطلاعات کتاب

آنتونی گاتلیب، دانش¬آموختۀ رشتۀ فلسفه از دانشگاه کمبریج و یونیورسیتی کالج لندن و بعدها استاد میهمان دانشگاه هاروارد، در کتاب بسیار غنی، آسان¬فهم و روشنگر «رؤیای خرد» روحی نو به نحوۀ نگارش تاریخ فلسفه دمیده است. او در کتاب «رؤیای خرد» با نثری روان و روشن به بررسی تاریخ فلسفه از یونان باستان تا عصر رنسانس می¬پردازد. این کتاب از سه بخش تشکیل شده است: 1. پیش¬سقراطیان، 2. سقراط، افلاطون و ارسطو، 3. از ارسطو تا رنسانس.
یکی از مزایای کتاب این است که نویسنده بر دانش خوانندگانش تکیه نمی¬کند و با زبانی عاری از پیچیده¬گویی به بررسی تاریخ فلسفه می-پردازد، گاهی هم که ناگزیر به استفاده از اصطلاحات تخصصی است آنها را به روشنی توضیح می¬دهد، در عین حال همواره به منابع دست اول رجوع کرده است و همین ویژگی¬ها باعث می شود که این کتاب نه تنها مرجعی برای متخصصان، که متنی خواندنی برای دانشجویان و علاقه-مندان به تاریخ فلسفه به شمار آید.

دانلود بخشی از کتاب

نظر شما چیست؟
  • تنها کاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند
نقدهای این کتاب
عضویت در خبرنامه