گروه انتشاراتی ققنوس | تاریخ یونان باستان
 
280,000 تومان
دانلود خلاصه کتاب

تاریخ یونان باستان

در پنجاه زندگی‌نامه
مشخصات کتاب
نویسنده دیوید استاتارد
مترجم شهربانو صارمی
نوبت چاپ 2
تعداد صفحات 306
سال نشر 1402
نوع جلد سلفون
قطع وزیری
نوع کاغذ تحریر
موضوع یونان - تاریخ
وزن 710
شابک 978-600-278-430-8
دانلود خلاصه کتاب /Content/Images/uploaded/tarikh-younan-bastan.pdf
نسخه صوتی دریافت کتاب صوتی
تولید کننده ققنوس
مقدمه و اطلاعات کتاب

زندگی شخصی یونانی‌ها می‌تواند بازگوکنندۀ تاریخ و جامعۀ وسیع‌تر باشد. در این کتاب پنجاه زندگی‌نامه از این دست بررسی می‌شود. این زندگی‌نامه‌ها همچنین به دو مضمون مهم می‌پردازند که در این کتاب محوری است: پدید آمدن تاریخ‌نگاری و زندگی‌نامه‌نویسی. یونانیان کهن در هر دو پیشگام بودند، و اگر بگوییم آگاهی در حال توسعه از هر کدام به طریقی کمک کرد تا بسیاری از یونانیان زندگی خود را پیش برند و تاریخشان را شکل بدهند، چندان اغراق نخواهد بود.

دیوید استاتارد زندگی و حیات کسانی را که دنیای یونان را تغییر دادند در روایتی پیوسته به هم می‌بافد، از اولین فرمانروایان جبّار، پیسیستراتوس و پولوکراتس، تا بلواهای دموکراسی در دوران کلئیستنس و ظهور مقدونیه در دوران فیلیپ دوم و اسکندر کبیر و سرانجام انحطاط دنیای یونانی با ظاهر شدن روم.

این کتاب خواننده را با خود همراه می‌کند و از سیسیل به افغانستان، و از مقدونیه به اسکندریه می‌برد و با کند و کاو در دنیای ریاضیات و جغرافیا، سخنوری و تاریخ‌نگاری، نقاشی و مجسمه‌سازی، بررسی روایات تاریخی و سرّی و آثار شاعران و نمایشنامه‌نویسان و... تصویری زنده از حیات در تمامی صحنه‌های دنیای یونان باستان ارائه می‌کند.

 

 

نظر شما چیست؟
  • تنها کاربران عضو می توانند نظر خود را بنویسند
برچسب های کتاب
عضویت در خبرنامه